Wats! the Nighttrain en meer Wats!

Dag beste mensen!

Zo, dat was de eerste etappe! Morgenochtend duiken we Laos in, een stuk minder toeristisch en moeilijker te bereizen dan het westerse Thailand. Hier aan de oever van de Mekong in Chang Khong is het lastig voor te stellen, maar misschien sta ik morgen wel oog in oog met een authentieke bewoner van de Noth-Laos-tribe... We zullen zien.

In de tussentijd

Bangkok
Aankomen in Bangkok was een heksenketel, maar niet zo ernstig als we hadden verwacht. Vooral de temperatuur en de luchtvochtigheid van 95% is nogal killing. Gelukkig laten wij ferme Nederlanders ons niet kennen! De grootste markt van Thailand "Jatujak" bezocht waar je bij 15.000 stalletjes alles kunt kopen. Van slangen tot tapes (ze bestaan nog!), onuitspreekbare gerechten en snoepgoed, snuisterijen en souvenirs (beetje vroeg om nu al mee te gaan sjouwen). Edo had de verkeerde adapter-plug voor de stopcontacten meegenomen, en zelfs DIE bleken ze te hebben. Dank aan het point-it boekje want ik denk niet dat we het met ons Thais zouden hebben gered eigenlijk. 's Avonds China-town ingegaan om enorm goed te eten, alles vers en spotgoedkoop.

Op dag twee zo'n beetje de belangrijkste Wats (tempels) gezien van Bangkok. Meteen ook de gastvrijheid van de Thai meegemaakt omdat iedereen je graag wilt helpen en de weg wilt wijzen, zonder dat ze meteen iets aan je willen verdienen. (Taxichauffeurs van Nederland zouden hier nogal uit de toon vallen vermoed ik)
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Simone:
    5 november 2008
    Ha Erik, 15.000 stalletjes, ik zou het wel weten.... Ik ben benieuwd naar je foto's. Groetjes Simone
  2. Wouter:
    5 november 2008
    He Erik, fijn om te lezen dat het goed gaat. Kom maar op met de reistips, voor als wij naar Thailand gaan. Veel plezier nog en geniet. Groet Wouter
  3. Pakkie:
    Ha Sheriff.

Van hele foute collega's hoor ik altijd verhalen van Boyz 'n Toyz dus uitkijken.

Genieten daar!
  4. Jacqueline:
    Hoi Erik,
    Hartstikke leuk deze weblog. Ik ga je volgen. Heel veel plezier !!
    Jacqueline
  5. Jan:
    Hai Erik,
    je hebt er een mooie blog site van gemaakt. Ik ben benieuwd naar de volgende berichten en ook naar de foto's. Ik hoop dat je nog veel gelegenheid zult hebben je blog bij te houden, daar in de rimboe!
    Jan
  6. Nicole:
    6 november 2008
    Ha Erik, Wat heerlijk om te lezen. Lijkt voor mij alweer zoooo lang geleden....geniet ze daar! Ga zeker volgen wat je allemaal aan t doen bent vanuit de kou hier :-)
    X Nicole
  7. Aldo:
    Hé Erik,

Erg leuk om via deze site de mensen aan deze kant van de wereld op de hoogte te houden! Volgens mij een enorme ervaring om in dat deel van de wereld rond te reizen! Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen (en foto's ervan).

Veel plezier alvast!
    Aldo
  8. femke:
    Heeeej!!!
    Klinkt goed!!!! Oooowwwww ik had nog moeten vragen of je een thai fisher man s pants mee wilde nemen, zo n relaxte soort van karatebroek hahaha, die zijn zooo relaxed!
    Maar u vermaakt zich wel dus en je hebt nog ff ;) hahaha
    Heeeeeeel veel plezier nog enne spreek je snel, mail je ook nog wel ff met wat nieuwtjes ;) hihihi, nee hoor niets echt spannends! Heb je wel gemist met de salsa hoor :)

doeiiiiiiiiiiiiiiiii
  9. Rens:
    Hee Erik,

Lekker 2 dagen op een hout bankje zitten voor de boeg, hoop dat je een kussentje hebt gekocht!? Geniet ervan, want het is echt een mooie vaart! Benieuwd wat jij van de avondklok in Laos vind ;) Trouwens een baguette kip op de foodmarket in Luang Prabang smaakt echt goed! (voor 10.000 kip=1 euro)
  10. Lampie:
    6 november 2008
    Echt tof neefie. Zal inderdaad een rete mooie ervaring zijn daar.
    Geniet ervan en ik zal de boys van mij en vrouwtje op de hoogte houden van je "bevindingen". pas op voor de lief lachende meisjes daar hé.....
  11. Thijs:
    Erikkie,

Kan het me nog goed herinneren. In de buurt van Siam Center in Bankok even rustig om je heen kijken en voordat je je 360 graden afgemaakt hebt al op je rug getikt worden: "can I help you sir? Are you lost?". Heerlijk die beleefde mensen. Zelfs bij de skytrain in rijtjes wachten om naar binnen te gaan...oi oi. En dan heerlijk de Mekong over..brings back memories.

Ik zou zeggen, fototoestel paraat, overal hapjes eten en niet opschrikken als de tas van je overbuurvrouw begint te bewegen als ze net van de markt gekomen is. En heerlijk uitkijken naar Siem Reap. suggestie: zorg dat je de zon op ziet komen boven Angkor Wat...priceless.

zie je snel man!
    Thijs
  12. Rob:
    Hey broertje!

Lache dat je blog maakt. Ga je zeker stalken.
    Lijkt me echt super vette ervaring..Doe de adelaar de groeten :P
    Maak er wat van! En nog steeds gestopt natuurlijk :) .

Je broedertje!
  13. louz:
    Erik!!

Goed te horen. Lijkt haast alsof ik mijn oude mails teruglees die ik stuurde toen het mijn voeten waren, daar in de hitte. Weet overigens niet of dat een compliment is;-) Maar tof dat je gaat bloggen, draaien we de rollen eens om!

Liefs en take care,
    Louz
  14. lars:
    Flèrik!

Ziet er goed uit allemaal. Dat wordt weer lekker toupen in de Nighttrain. Pas je wel op dat je niet in de verkeerde trein stapt, Bangkok is groter dan Barça...

Goede reis nog.

Groeten,
    Lars
  15. Jezusje:
    He broertje,

Je was al weg voordat ik het in de gaten had! Wouw wa ben ik jaloers zeg! Ga je nog bij Rita op bezoek in Cambodja? Doe haar dan de groeten...
    ennuh...geniet!
    kusjezus
  16. Cyril:
    11 november 2008
    Edo ziet er lekker en strak uit met dat gekortwiekte kapsel! Jammie!!